- Regulamin


I. Funkcja operatora:

a) prowadzi forum w swoim czasie wolnym , hobbystycznie; b) nie uzyskuje korzyści materialnych; c)szanuje wolność słowa, nie blokuje wypowiedzi użytkowników.

II. Zasady wypowiadania się na Forum:

a) wszystkich obowiązuje netykieta; b) wszystkich obowiązują zasady niniejszego regulaminu.

III. Rejestracja:

a) należy się zarejestrować i zalogować, aby korzystać z zasobów Forum tj.: mieć dostęp do wszystkich działów, pisać posty, posługiwać się własnym avatarem, wysyłać prywatne wiadomości - pw, itp
b) użytkownik może mieć tylko jedno konto.

IV. Postępowanie po dezaktywacji konta ( z różnych powodów): a) ponowna rejestracja możliwa jest po uzyskaniu zgody administratorów.

V. Rola/ Zadania administratorów:

a) mają prawo do zablokowania lub usunięcia konta użytkownika, jeśli: nie zostało w pełni aktywowane w ciągu 14 dni od założenia; użytkownik nie zaloguje się w ciągu 30 dni od jego założenia; użytkownik nie loguje się dłużej niż 90 dni; zostały podane dane osobowe niezgodne z prawdą.
b)w przypadku naruszenia regulaminu mają prawo do: edycji lub usunięcia postów; usunięcia tematów; usunięcia użytkownika naruszającego regulamin; dania ostrzeżeń (3 ostrzeżenia = ban); nałożenie czasowego lub stałego bana na użytkownika.
c) w przypadku działań grup lub jednostek na szkodę Forum obligatoryjnie nałożenie bana bez uprzedniego ostrzeżenia.
d) administracja Forum ma prawo do zmiany regulaminu;
e) administracja nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku użytkowania Forum.
Wszelkie wyjaśnienia dotyczące decyzji administratora należy prowadzić na pw lub drogą e-mail.

VI. Pisanie postów:

a) posty i tematy należy dodawać w odpowiadających im działach;
b) należy nadawać tematom tytuły krótko i rzeczowo zapowiadające treść w nich zawartą, dzięki czemu inny użytkownik poszukujący odpowiedzi na Forum będzie mógł łatwo ją odnaleźć;
c) nie można dodawać nowych wątków do już istniejących tematów- w takim przypadku należy założyć nowy temat w odpowiednim dziale;
d) należy pisać krótko, rzeczowo i na temat;
e) dyskusje niezwiązane z tematyką Forum należy zamieszczać w dziale „ Luźne rozmowy, czyli o wszystkim”/ „Chce się pogadać”. Wyłącza się tu jednak tematy polityczne i światopoglądowe- religijne;
f) cytowane wiadomości powinny być wyróżnione np. innym kolorem, by nie zlewał się z nimi komentarz, lub przy użyciu opcji "odpowiedz z cytatem";
g) w celu uzupełnienia treści wiadomości edycja posta możliwa jest przez 30 minut od momentu wysłania;
ironię, złośliwe komentarze czy oceny. Jeśli nasunie się krytyczna acz konstruktywna uwaga, należy skierować ją bezpośrednio do autora kontrowersyjnego posta na pw.
j) zabrania się powtórnego wklejania/pisania posta po usunięciu go przez administrację;
k) w przypadku zamknięcia/zablokowania tematu przez moderatora zabrania się kontynuowania tego samego wątku w innym temacie.
l) zabronione jest korzystanie z rozwiązań mających na celu anonimowy dostęp do zasobów internetu (anonimowe proxy, TOR, itp.).
ł) nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie.
m) zwracając się do danej konkretnej osoby raczej pisz zaimki dużą literą: "Ty", "Ci", "Tobie"... a nie "ty" itp.

VII. Avatary:

a) należy zamieszczać obrazki o wymiarach nie większych niż 100x100 pixeli.

VIII. Zasady odpowiedzialności:

a) publikowane wypowiedzi są prywatnymi opiniami użytkowników Forum;
b) Administrator Forum nie ponosi odpowiedzialności za treść postów;
c) wypowiedzi naruszające obowiązujące zasady, normy prawne, netykietę, propagujące przemoc, wulgarne, obraźliwe, wzywające do nienawiści na tle religijnym lub rasowym należy zgłaszać do moderacji/ administratora;
d) administracja Forum ma prawo do zmiany regulaminu;
e) administracja nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku użytkowania Forum.
f) administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich.